2010. december 29., szerda

Hogy kerül a csizma az asztalra?

Liszt Ferencről nevezné el a Ferihegyi repülőteret a kormány - állította az MTV keddi Híradója meg nem nevezett forrásra hivatkozva.
A tévécsatorna szerint a kormány már tárgyalt is a javaslatról, amelyet már jövőre érvénybe léptetne, mivel 2011-ben lesz Liszt születésének 200. évfordulója. Ehhez meg kell állapodni a repülőtér német többségi tulajdonosával, a magyar államnak ugyanis csak kisebbségi részesedése van a repülőtérben.

Endresz György pilóta


Az I. világháborúban mint a 64. repülőszázad pilótája vett részt, több kitüntetést kapott, mint hadipilóta négy elismert légigyőzelme volt. 1921 szeptemberében főhadnagyi rendfokozatban részt vett a Prónay Pál nevével fémjelzett nyugat-magyarországi nemzeti felkelésben.
Ezt követően az Aero Express, majd a német Junkers-művek pilótája, később az Aero Szövetség oktatótisztje volt.

1931. július 15-én 17.20-kor felszállva, és 26 óra 20 perc alatt Harbour Grace-ből (Újfundland, Kanada) az Atlanti-óceánon át leszállás nélkül Bicskéig 5770 kilométert repült a Justice for Hungary (’Igazságot Magyarországnak!’) elnevezésű repülőgéppel (navigátora Magyar Sándor volt). Endresz és Magyar a világon 15.-ként repülték át az óceánt. A repüléshez egy korszerű, 470 LE-s Lockheed Sirius típusú gépet alakítottak át. A repülés megvalósítását Rothermere lord 10 000 dollárral támogatta, ő lett a gép névadója is.

1932-ben Endresz György a világ óceánrepülőinek találkozójára készült Bitai Gyula rádiótávírász navigátorral. Rómába azokat a repülősöket hívták meg, akik már átrepülték az Atlanti-óceánt. A magyarok május 21-én 15 órakor értek Róma Littorio repülőterére. A leszállás előtt a gép szárnya megbillent, a nehéz gép lezuhant, és eltűnt a nézők szeme elől.

Mire autókkal odaszáguldottak, már késő volt. A gép lángba borult és elégett, csak a váza maradt meg.
A pilóták szörnyethaltak.

(forrás: filmhirado.nava.hu)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése